Instalowanie i konfiguracja routera w sieci GTP

(na przykładzie TP-Link WR 340G)

 

Ważne: Należy najpierw podłączyć wszystkie kable do routera a dopiero potem włączyć jego zasilanie. 

 

Krok 1. Połączenie routera do komputera i Internetu.

  1. Aby połączyć router z komputerem należy wpiąć kabel z pudełka i włączyć z tyłu do komputera a następnie do żółtego wejścia LAN w routerze (Nr.1 na zdjęciu poniżej)
  2. Aby połączyć router z Internetem należy wpiąć kabel wychodzący ze ściany (od GTP) do wejścia WAN (Nr.2 na zdjęciu wyżej)

 

Krok 2. Konfiguracja.

  1. By móc rozpocząć konfiguracje należy otworzyć przeglądarkę internetową (np. Internet Explorer, Mozilla itp.)
  2. W pasku adresowym należy wpisać Default Access znajdujący się na spodzie routera, standardowo jest to: tplinklogin.net  lub 192.168.0.1 i zatwierdzić klawiszem Enter
  3. Po zatwierdzeniu wyskoczy nam okno logowania (zdjęcie poniżej), w którym należy wpisać następujące słowa znajdujące się na spodzie routera Username: admin, Password: admin, następnie kliknąć OK.
  4. Aby skonfigurować nasz router w panelu sterowania należy kliknąć na Quick Setup
  5. W nowo otwartej karcie klikamy: Next następnie wybieramy: Dynamic IP i klikamy: Next po czym otworzy się nam kolejna strona
  6. W SSID: Wpisujemy swoją nazwę sieci po czym w Region musimy wybrać Poland w Wireless Security: wybieramy WAP-PSK/WPA2-PSK i w PSK Password wpisujemy hasło do sieci aby ją zabezpieczyć.
  7. Jeżeli  wszystko poszło dobrze pokaże nam się takie okienko (zdjęcie wyżej), w którym należy kliknąć przycisk Reboot, a następnie zatwierdzić przyciskiem OK, który zresetuje nam router, aby zmienione ustawienia zostały zapisane.
  8. Aby dokładnie zabezpieczyć nasz router należy zmienić login i hasło służące do logowania się do routera: w menu wybieramy System Tools następnie Password (zdjęcie poniżej)

 

Krok 3. Połączenie się z siecią GTP.

  1. W tym momencie jeszcze nie możemy korzystać z internetu, dostępny jest jedynie formularz zgłoszeniowy, na który musimy wejść aby dokonać rejestracji naszego routera, by mógł on w pełni działać w sieci GTP.
  2. Należy otworzyć przeglądarkę internetową i w pasku adresowym wpisać 128.127.80.1 i zatwierdzić klawiszem Enter.
  3. Po kliknięciu wyskoczy strona z formularzem (zdjęcie poniżej)
  4. W tym okienku musimy podać następujące dane:
  • Nazwisko i imię klienta GTP;
  • Dane kontaktowe (najlepiej numer telefonu);
  • W Twój opis należy podać adres świadczenia usługi dostępu do Internetu oraz najlepiej napisać coś w stylu „zainstalowałem(am) router proszę o jego zarejestrowanie w sieci”. Po czym klikamy na Wyślij Formularz .
  1. Ostatnim krokiem jest zresetowanie (odłączenie i ponowne podłączenie routera do prądu), należy: wyłączyć router z prądu odczekać ok. 20 minut i włączyć zasilanie ponownie. Po wykonaniu tej czynności router będzie działać poprawnie i uzyska połączenie z siecią Internet.

 

Alternatywne połączenie:

Jeżeli po zrestartowaniu Internet nie działa poprawnie aktywacje routera można dokonać ręcznie, aby to zrobić należy:

  1. Wejść w menu routera (opis jak wejść II. 1.)
  2. W menu wybieramy status
  3. Przepisujemy dokładnie Mac Address z tabeli WAN
  4. Mac Address należy podać do Biura Obsługi Klienta nr tel. 95 737 07 07 w dniach od pn-pt w godz. 9.00-17.00